maj 12

Reklama, reklama, wszechobecna reklama. Tak wszechobecna, że dawno jużnie pisałam długopisem, który nie miałby nadrukowanego logo jakiejś firmy. Z drugiej jednak strony trudno się dziwić, bo każda firma musi dbać o swój wizerunek, a już na pewno nie może pozostawać za innymi.

Krótko i na temat

Jednym z najbardziej praktycznych i użytecznych gadżetów reklamowych są firmowe teczki papierowe. Jeśli taka teczka trafi do odbiorcy produktu, będzie tam leżała przez długi czas wciąż przypominając o firmie i jej usługach. I tak właśnie należy ją traktować- jako formę długotrwałej reklamy, przez co jednak ma trochę inną specyfikę, niż powiedzmy ulotka. Dlatego też przystępując do projektowania takiej teczki zwracam przede wszystkim uwagę na informacje, jakie mają być na niej umieszczone i z miejsca eliminuję wszystkie czasowe promocje lub oferty produktów. Taka teczka odnaleziona przez klienta po pół roku (np. w zimie z wiosenną promocją) może zrobić nieco dziwne wrażenie. Czyli pozostają najbardziej podstawowe informacje, koniecznie dane kontaktowe, może być opis działalności firmy, mapka dojazdowa, opis wybranego produktu- wszystko zależy od ilości miejsca i wytycznych zleceniodawcy.

Logo na pierwszym miejscu

Jeśli chodzi o kolorystykę, to raczej unikałabym przeładowania projektu teczki zbyt dużą ilością kolorów.Najlepiej sprawdzają się dwa, trzy, najlepiej kontrastujące ze sobą. Oczywiście najważniejsze jest logo firmy, które musi być dobrze widoczne i jest głównym bohaterem całego projektu. Dlatego zawsze staram się pamiętać, że jest to sztuka przede wszystkim użytkowa i walory artystyczne zajmują tutaj drugie (ale nie ostatnie!) miejsce.

Brak komentarzy



(pole opcjonalne)
(pole opcjonalne)

Moderacja komentarzy w tym serwisie jest aktywna. To oznacza, że twój komentarz nie będzie widoczny na stronie dopóki nie zostanie zaakceptowany przez redaktora.

Zapamiętać informacje o tobie?
Uwaga: Wszystkie znaczniki HTML poza <b> i <i> zostaną usunięte z twojego komentarza. Możesz dodawać linki wpisując po prostu adres URL lub e-mail.