styczeń 18

Od lat wielkie i małe firmy używają gadżetów reklamowych, by przyciągnąć klientów i zatrzymać ich przy sobie, a także budować w ich podświadomości pozytywne skojarzenia z marką. Każdy lubi coś dostawać, jednakże obecnie długopis czy smycz to zdecydowanie za mało. Jako grafik zauważyłam, że coraz więcej klientów zamawia takie gadżety jak notatniki z logotypem.Dlaczego tego rodzaju prezent ma większą szansę, że zadziała tak, jak życzą tego sobie przedstawiciele firmy?

Zasada wzajemności

Notatniki z logotypem to nie tylko bezużyteczne gadżety reklamowe, które trafią szybko do szuflady i zostaną zapomniane, jak kolejny długopis. Chodzi między innymi o to, że są praktyczne, więc istnieje duża szansa na to, że osoba obdarowana będzie ich używać. Co za tym idzie, będzie codziennie patrzeć na logotyp. Dzięki temu pamięć o marce utrwala się w jej umyśle. Na tym między innymi polega działanie reklamowe takich elementów.

Ponadto nie należy zapominać o zasadzie wzajemności. Kiedy firma obdarowuje czymś klienta, on odczuwa, że powinien korzystać z jej usług. To pewien mechanizm psychologiczny, który w zasadzie nie jest nawet uświadomiony, ale często stosowany w biznesie. Oczywiście również inne miłe uczucia rodzą się w obdarowanym kliencie. Jest to wdzięczność, lojalność i poczucie docenienia. Tym bardziej, jeżeli otrzymuje na przykład notatnik z logotypem czy inny bardziej wartościowy gadżet reklamowy.

Warto więc w to zainwestować, gdyż reklama w różnej postaci jest dźwignią wszelkich typów biznesu.

Brak komentarzy



(pole opcjonalne)
(pole opcjonalne)

Moderacja komentarzy w tym serwisie jest aktywna. To oznacza, że twój komentarz nie będzie widoczny na stronie dopóki nie zostanie zaakceptowany przez redaktora.

Zapamiętać informacje o tobie?
Uwaga: Wszystkie znaczniki HTML poza <b> i <i> zostaną usunięte z twojego komentarza. Możesz dodawać linki wpisując po prostu adres URL lub e-mail.