luty 22

Dobra ulotka może zaważyć na sukcesie firmy - dobrze zaprojektowana przyciąga wzrok, przekazuje wymagane informacje, a do tego sprawia, iż przekaz pozostaje zapamiętany przez odbiorcę. W jaki sposób osiągnąć podobny sukces?

Określanie parametrów

Projekty ulotek zwykle są dla grafików zadaniem przyjemnym i nietrudnym. Ja sama zaczynałam od takowych i na nich zdobywałam szlify w moim zawodzie. Mimo wszystko zawsze należy pamiętać o określeniu pewnych podstawowych parametrów i rozmowie z klientem, który przedstawi nam swoje wymagania odnośnie zamówienia.

Podstawowe wytyczne projektowe

Przede wszystkim musimy dowiedzieć się jaki cel powinna mieć ulotka. Czy projektowana jest dla firmy dopiero wchodzącej na rynek i pragnącej zaakcentować swoje istnienie czy może dla takiej już dobrze zakotwiczonej w branży? Czy będzie to broszura sprzedażowa, a może informacyjna? 

Drugą ważną kwestią staje się określenie grupy docelowej. Żeby poinformować o istnieniu nowego, ekskluzywnego SPA postawimy zapewne na modny ostatnio minimalizm i stonowane barwy. Zupełnie inaczej wyglądać będzie reklama parku rozrywki dla dzieci - wtedy najczęściej użyjemy zabawnych krojów pisma i jaskrawych kolorów. Tekst będzie się także różnił w zależności od tego czy kierujemy go do emocjonalnych kobiet, czy do mężczyzn, preferujących jasne, proste przekazy.

Jeżeli przyjmiemy wcześniej przeanalizowane założenia i będziemy trzymać się ich do końca, z pewnością nikt nie będzie potem rozczarowany - ani my, ani nasz klient.

Brak komentarzy



(pole opcjonalne)
(pole opcjonalne)

Moderacja komentarzy w tym serwisie jest aktywna. To oznacza, że twój komentarz nie będzie widoczny na stronie dopóki nie zostanie zaakceptowany przez redaktora.

Zapamiętać informacje o tobie?
Uwaga: Wszystkie znaczniki HTML poza <b> i <i> zostaną usunięte z twojego komentarza. Możesz dodawać linki wpisując po prostu adres URL lub e-mail.